Hudák János

Igazságosság, részvétel, fenntarthatóság Csepelen is!

Válaszoltunk a kérdéseinkre

2015. december 03. 23:03 - hudakjanos

December 1-én járt le a 15 napos határidő, ameddig válaszokat kellett volna kapnom azokra a kérdésekre, amiket a jegyzőnek küldtem az óvodai néptáncoktatással kapcsolatban. Ma, két nappal a határidő letelte után kaptam egy levelet, mely szerint további 15 nappal meghosszabbítják a válaszadási határidőt. Úgy tűnik, annyira bonyolult és átláthatatlan lett a rendszer, hogy két alatt sem sikerült a válaszokat összehozniuk a hivatal munkatársainak.

 

Mi viszont szokásunkhoz híven szabálykövetőek voltunk és 15 napon belül válaszoltunk a Csepeli Hírmondó újságírójának az általam a jegyzőnek megírt és általa kissé értelmetlenül átfogalmazott kérdéseire. (Azt még mindig balladai homály fedi, hogyan kerültek a kérdések a jegyzőtől az önkormányzati újság munkatársához.) Bár véleményünk szerint több kérdés sem felel meg a közérdekű adatkérés feltételeinek esetünkben, mivel semmilyen takargatnivalónk nincs, feleségem örömmel válaszolt ezekre is.

 

"Tisztelt Lass Gábor!

Köszönöm a megkeresését a témával kapcsolatban, bár szabadjon megjegyeznem, hogy tisztességesebb lett volna a Csepeli Hírmondó részéről, ha az előzőt két lapszámban megjelent cikkek megírása előtt keresnek meg engem!

Próbálok kielégítő választ adni az Önök számára, de felhívnám a figyelmüket, hogy több kérdésük nem tartozik a közérdekű adatkérés hatáskörébe.

- 2015 júliusáig bezárólag hány tagóvodában vezetett néptánc foglalkozást és ezekre tagóvodánként hány gyermek járt?

A 2014/2015. tanévben az Erdősor-Festő, a Füstifecskék, a Szivárvány és az Árpád utcai Népművészeti és Kézm. Óvodában tartottam foglalkozásokat. A 2013/2014. tanév első feléig bezárólag ezek közül csak az Erdősor-Festőben tanítottam már több éve, a tanév második felében hívtak a közös vezetés alá tartozó Szivárványba és a Népművészetibe. A résztvevők száma óvodánként változó volt az igényektől és a terem méretétől függően. (12-20-25-30 fő/csoport)


- Pontosan kik tartották a foglalkozásokat az egyes tagóvodákban és milyen végzettségekkel rendelkeznek ezek a személyek?

Én csak a magam nevében nyilatkozhatok, más foglalkozásvezetőkről a közérdekű adatszolgáltatást az önkormányzattól kérje el! A fent említett óvodákban én tartottam a néptánc foglalkozásokat. A Magyar Táncművészeti Főiskola táncpedagógus szakán, néptánc szakirányon szereztem kiváló minősítésű diplomát. Ezt megelőzően már az ELTE-n okleveles néprajz szakos előadói diplomát szereztem.

- Milyen időpontokban és hány percben került sor a foglalkozásokra az egyes tagóvodákban?

2014/2015. tanévben az óvodavezetőkkel egyeztetve, az igényekhez alkalmazkodva, csoportonként eltérő időpontban kezdődtek a foglakozások: 15.30-kor, 16-kor, 16.30 órakor és 17 órakor. A foglalkozások 40 percesek voltak, kivéve a Füstifecskékben, ahol 30 percet tartottam. A foglalkozások előtt és után átlagosan 15-20 percet töltöttem még az óvodákban, hogy a termet előkészítsem, a gyerekeket összeszedjem, majd visszakísérjem őket a csoportszobákba, szülőkkel beszéljek, óvónőkkel egyeztessek stb.

- Pontosan milyen szervezettel állt jogviszonyban és milyen foglalkoztatási formában?

A kérdés az én esetemben elég nehezen értelmezhető, hiszen én mint egyéni vállalkozó az önkormányzat által összeállított bérleti szerződéseket kötöttem minden egyes óvodával. A 2014/2015. tanévben minden óvodával 7 alkalmanként új szerződést kellett kötni. A korábbi években a szerződések ennél hosszabb időre szóltak (pl: októbertől áprilisig; mivel májustól szeptemberig nem voltak foglalkozások illetve nyári szünet van). Tehát az én egyéni vállalkozásom az önkormányzattal állt bérleti szerződéses viszonyban.


- Milyen összeget kapott foglalkozásonként a Tamariska Táncműhely?

A fentiekből következik, hogy a Tamariska Táncműhely semmilyen összeget nem kapott a foglalkozásokért.

- Ki fizette meg a foglalkozásvezető bérét, illetve járulékait?

A fentiekből következik, hogy az én esetemben bérről nem beszélhetünk. A szülőktől beszedett részvételi díj a vállalkozásom bevétele, amelyből a magam után járó adókat főállású vállalkozóként megfizettem.

- A foglalkozások árát Ön vagy az óvodai alkalmazottak szedték be?

A foglalkozások árát a szülők az egyéni vállalkozói bankszámlámra átutalással vagy személyesen készpénzben fizethették be nekem a foglalkozások után.

- A foglalkozások áráról az önkormányzat által fenntartott intézmény adott ki bizonylatot vagy egyéb szervezet állított ki számlát róla a szülőknek?

A foglalkozások áráról én mint egyéni vállalkozó állítottam ki pénzügyi bizonylatokat (átutalás esetében számlát, készpénzes fizetés esetén pedig nyugtát.) a befizető szülők számára.

- Hogyan alakult a foglalkozások díja óránként/havonta?

Ez a kérdés nem tartozik a fent említett törvény hatáskörébe, de természetesen válaszolok rá, annál is inkább, mert már többször megírtuk a férjemmel, többek közt Önöknek is, illetve az interneten is megtalálhatja az erről szóló posztjaimat. Egy alkalom egy gyereknek 600 Ft volt (a Füstifecskében 500 Ft). Egyszerre több alkalom árát fizették be a szülők, egy havit vagy 5 vagy 10 óra díját. A hiányzásokat a következő befizetéseknél jóváírtam. Amennyiben 4 foglalkozás volt egy hónapban és a gyerek mind a négy órán jelen volt, akkor ez 2000 illetve 2400 Ft-ba került. De ilyen igen ritkán esett meg, tekintettel arra, hogy sokszor hiányoznak az óvodáskorú gyerekek, illetve az óvodai programokat (pl. foglalt a tornaterem, mert be van rendezve értekezletre, vagy ruhabörze van benne, vagy adventi délután van stb.) és a tanítási szüneteket figyelembe kellett venni.

- A foglalkozások után fizetett-e bárki terembérleti díjat?

Igen, én mint bérlő a szerződésben megszabott összeget fizettem az óvodák bankszámlájára átutalással. A terembérleti díj óvodánként különböző volt. A terembérleti díjat a szülők által befizetett részvételi díjból fizettem ki az önkormányzat részére.

Üdvözlettel,

Hudákné Farkas Sára"

tanccipo_151203.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hudakjanos.blog.hu/api/trackback/id/tr158138076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://www.facebook.com/hudakjanos.politikus